Content is king

 
Contentisking.PNG
 

2019 blir nok et spennende år for Hegnar Brand Studio og vi fortsetter å utvikle oss i flere retninger. Det er fordi godt innhold i riktig kontekst fungerer. Hver gang.

I løpet av 2018 tok vår contentavdeling mange nye oppdrag. Alt fra humor til alvor, store som små. Vi har som avdeling fått testet hele repertoaret vårt; fra ide til tekst, foto og ferdig produkt. Dette har gitt oss muligheten til å jobbe med mange, spennende, gode og kreative løsninger for våre kunder.

2018 startet med et smell da vi kjørte en spesialkampanje med DFDS hvor de tok over ALLE annonseplassene i hele Finansavisen for en dag! I tillegg kjørte de et nativeløp på Hegnar.no. 

Med Hurtigruten fikk vi testen ut vårt nye premiumoppsett for artikler på nett. Disse sakene kan du ta i nærmere øyesyn her. 

Pop-up sykkelrittet Tour de Finans i samarbeid med Birk Sport var bare ett av de morsomme eventene vi har arrangert. Her fikk vi over 300 personer til å gå innom Birk Sport i løpet av 24 timer!

 

For oss som jobber med content er det ekstra spennende å jobbe med innholdskampanjer i nye former, som Certinas liverapporteringer fra verdens største klokkemesse Baselworld, og alt engasjementet det skapte. 

T+, Rødstrømpe, Urmaker Bjerke som har hatt en helt egen blokk på Hegnar.no og nye Range Rover hybrid er alle prosjekter som slår rekord på rekord. Med Kapital, Grønt Punkt Norge og Wavemaker vant vi også en bronse i Medieprisen; i kategorien mediekanal. Det er vi utrolig stolte av!

I tillegg lanserte vi en ny premium-plassering på Hegnar.no, med store bilder og mer plass.

Vi ser at content på print blir mer og mer aktuelt og har hatt fenomenale resultater både i Kapital, Finansavisen og Finansavisens magasiner. I 2018 utgjorde content 25% av vår digitale omsetning, og vi skal fortsette å styrke oss i 2019.

Vår content-plattform Hegnar Agenda ligger på forsiden av Hegnar.no med ca. 2.200.000 ukentlige forsidevisninger. Her kan du plassere ditt innhold eller få det skreddersydd. Innholdet er selvsagt tilpasset deling i sosiale medier. Vi jobber aktivt med å optimalisere innhold mot leserne.

2018 ble avsluttet med en kampanje for Siemens Hvitevarer, et samarbeid vi gjorde med Gladkokken og Wavemaker om platetopp med nedsunken vifte, inductionAir system. Saken gikk både digitalt og på print i Finansavisens magasin Premium og i Kapital. Digitalt hadde saken en gjennomsnittlig lesetid på over seks minutter og på print testet saken all-time-high i vår ramtest i Kapital!

ok_000319.jpg

Her kan du lese saken!

Content marketing handler om å skape engasjerende innhold som igjen skaper positive reaksjoner og gode følelser. Derfor er content er "pull-markedsføring" som formidler budskap leserne tar med seg. Content er spesielt bra hvis du ønsker å kommunisere mer komplekst innhold, men fungerer også effektivt hvis du trenger raske konverteringer. Vi kjører content på alle våre annonseflater.

Ta gjerne kontakt med oss!