Fem kontorer – ett boligmagasin

heltprivat illustrasjon.JPG
 
 

Hegnar Media er store på eiendom og har god kompetanse og kjennskap til meglerbransjen. Vi hadde lenge jobbet med en ide om å lage nytt og bedre boliginnhold på grunn av lesernes interesse for eiendomsmarkedet. Vi så også at meglerbransjen kunne jobbe mer inbound i tillegg til boligannonser.

Idé: lage et boligmagasin med innspill fra de som kjenner markedet aller best; eiendomsmeglere.

Fem av kontorene til Privatmegleren samlet seg bak idéen og høsten 2018 lanserte vi boligmagasinet heltprivat.no.

Med et utvidet boliginnhold ville kontorene gi leseren nytteverdi, basert på deres kunnskap om hus og hjem.

Innhold og oppsett er produsert av Hegnar Brand Studio i samarbeid med meglerkontorene og webdesignere.

Den største investeringen

Siden eiendomsmeglere tilbringer store deler av hverdagen sin med å besøke hjem og å besvare alle mulige henvendelser så har de liten tid til å lage innhold. Vi fungerer som et byrå for dem og videreformidler deres kunnskap og opplevelser.

- Siden skal inneholde bred informasjon om bolig og alt man må tenke på i en kjøp og salgs prosess. Vi ønsker å formidle nyttig innhold slik at kjøper og selger stiller bedre skodd til å forstå markedet. Dette er noe alle er tjent med, sier prosjektleder Thea Jerkø.

Alt innhold analyseres og optimaliseres, og vi overvåker boligmarkedet kontinuerlig for å lage relevant innhold. Boligkjøp er stort sett den største investeringen alle gjør i løpet av livet og det kan være mye å sette seg inn i. Det er derfor viktig å til enhver tid ha oppdatert informasjon på lover og regler.

Alt som handler om bolig

Eiendomsmeglerne bak heltprivat.no er opptatt av å formidle oppdatert informasjon om alt fra muligheter for utbygging, el-bilparkeringer og lademuligheter, bærevegger og skjeggkre. Dette er informasjon de har kunnskap om og ønsker å dele.

Siden inneholder også inspirasjon til interiør og livsstil med tanke på trivsel i hjemmet. Nordmenn tilbringer enormt mye tid hjemme, og det er viktig at boligen er et fint sted å være, og koble ut.

- Vi har klart å lage innhold som i noen tilfeller leses mer enn redaksjonelle saker. Dette er noe vi selvfølgelig er veldig stolte av, sier Jerkø.