Storebrand

4C26OzHE.jpg

For snart to år siden (starten 2017) etablerte vi vår egen innholdshub – Smartere Valg. Her bor alt innhold vi produserer selv og med våre samarbeidspartnere. I vår markedsavdeling har vi en helproff rigg for å drive trafikk inn til dette innholdet og foredle trafikken videre. Når vi skal nå kunder med innhold i eksterne kanaler, samarbeider vi med andre som er gode på å presentere, spre innhold og drive trafikken videre til oss.

Samarbeidet med Hegnar kom i stand fordi vi hadde et ønske om å nå flere av våre eksisterende og nye kunder utenom våre egne kanaler. Målgruppen vi var ute etter er relativt smal. Vi ville nå bedriftsledere og pensjonsansvarlige i bedrifter, samt investeringskunder. Disse hadde Hegnar mange av i sin "leserbase", så matchen mellom oss og Hegnar var god. I tillegg var et tydelig mål at kundene enkelt skulle kunne ta kontakt med oss direkte via Hegnar sitt univers. For å få det til lagde vi i samarbeid etter hvert gode løsninger for "kontaktskjema" i tilpassede banner.

Tjenestene og produktene vi tilbyr målgruppen er ganske komplekse. Vi har derfor sett behovet for å bruke innhold for å øke forståelsen for hva vi tilbyr. Gjennom samarbeidet med Hegnar opplevde vi veldig gode resultater både med tanke på lesetid, klikk på sakene og trafikk inn til oss. 

Jakob Vårdal, Leder bedrift og investering i marked i  Storebrand Livsforsikring, om samarbeidet med Hegnar Brand Studio.